sobota, 19 kwietnia 2014

Wielkanocne mini babki cytrynowe - babeczki do koszyczka

Wielkanocne mini babki piaskowe.
Dziś co prawda Wielka Sobota, pewnie część rannych ptaszków popędziła już z koszyczkami. 
A ja trochę spóźniona dodaje przepis na te oto maleńkie baby cytrynowe. Oczywiście świetnie nadadzą się do święconki, ale też jako ciekawy dodatek do innych ciast, mini deser, czy słodki prezent na zajączka. 
Przygotowuje się je ekspresowo, co chyba dla każdego jest istotne w przedświątecznej bieganinie i raczej nie można ich zepsuć.

Do ich przygotowania potrzebne będą małe foremki, świetnie jeśli macie specjalne, wielkanocne - do mini babek, ale nadadzą się też te do babeczek, ja właśnie z takich skorzystałam.
Polecam! :)



Składniki ( na 7 sztuk):
  • jajko
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1/4 szkl mąki
  • pół łyżki mąki ziemniaczanej
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 4 łyżki oleju
  • trochę skórki cytrynowej ( ew. 2 łyżki soku z cytryny)
Sposób przygotowania:
Jajko ubić z cukrem na puszystą masę.Dodać przesiane z proszkiem mąki, zmiksować na małych obrotach, dolać olej, wsypać skórkę. 
Można dodać również odrobinę soku z cytryny, dla mnie skórka daje wystarczający aromat. 
Wypełnić ciastem posmarowane tłuszczem i posypane bułką tartą foremki.
Piec w 180 stopniach 20 - 30 minut. 
Wystudzić, wyjąć z foremek.

Babeczki mogą urosnąć z górką, jeśli przeszkadza, babeczki nie są przez nią stabilne, należy po prostu ja odciąć. 

Lukier:
  • 100 g cukru pudru
  • kilka kropel soku z cytryny (ew. wody)
Dla mnie lukier musi być obowiązkowo z sokiem z cytryny, taki idealnie dopełnia lekko cytrynowe babeczki. Ale można oczywiście zrobić go po prostu z wodą. 
Polać nim babeczki, ja dodatkowo posypałam je kandyzowaną skórką pomarańczową.

Ja zrobiłam babeczki z podwójnej porcji, bo rozchodzą się w ekspresowym tempie. 

Babeczki biorą udział w akcjach:



Babki i babeczki

3 komentarze:

  1. Witaj. Super babeczki. Życzę wszystkiego dobrego :-):-):-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności..dziękuję za udział w akcji..ale poproszę chociaż o link do akcji..

    OdpowiedzUsuń